portal
wtorek,11 Czerwca 2002 r.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.phtml?id_news=3055

Pasja według prokuratury (28 Marca 2002)


Prokuratura: - Autorka pracy "Pasja", wystawionej w gdańskiej galerii "Wyspa" popełniła przestępstwo.

Liga Polskich Rodzin: - Obraziła tym nasze uczucia religijne.

Profesor Grzegorz Klaman, rzeźbiarz: - Co ja słyszę, to są jakieś bzdury!

W połowie grudnia zeszłego roku Dorota Nieznalska z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku wystawiła w "Wyspie" instalację, której częścią była fotografia męskich genitaliów umieszczona na krzyżu. Można ją było oglądać do 20 stycznia. Pokazana w telewizji ekspozycja wywołała protesty.

Najpierw Prokuraturę Rejonową w Gdańsku zawiadomiła jedna z urażonych osób prywatnych, potem z doniesieniem wystąpili posłowie Ligi Polskich Rodzin, następnie kolejna osoba. Prokuratura postawiła Dorocie Nieznalskiej zarzut obrazy uczuć religijnych. Kobiecie grozi nawet do dwóch lat więzienia.

- Urażeni ludzie - tłumaczyła podczas wystawy - koncentrują się na jednym, wyrwanym z kontekstu elemencie. Trzeba patrzeć na całość kompozycji. Nie zamierzałam tym nikogo obrazić.

Krzysztof Skierski, szef Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Południe: - Naszym zdaniem popełniła przestępstwo. Stąd zarzuty.

Zapytaliśmy prokuratora, czy prowadzący to śedztwo posiłkował się opinią innych artystów, czy też krytyków sztuki. Padła odpowiedź, że nie. Z odmiennymi opiniami prokuratura zamierza polemizować przed sądem.

A tych odmiennych opinii jest, co łatwo nam było sprawdzić, sporo. Choćby prof. Grzegorz Klaman, wykładowca ASP, szef galerii "Wyspa": - Jestem zdziwiony zachowaniem prokuratury i bardzo ciekawy, jak oskarżyciel uzasadni zarzut? Jestem również ciekawy, który z ekspertów z dziedziny sztuki poprze prokuraturę?
- Dzieło sztuki - mówi profesor - to wielość interpretacji. Pytam, na ile te dwa elementy, to znaczy krzyż i ciało, tworzą treści objęte zarzutami?

Według Małgorzaty Lisiewicz, dyrektora Centrum Sztuk Współczesnej "Łaźnia", należałoby raczej postawić zarzut posłom Ligi Polskich Rodzin. Zarzut niezrozumienia, czy wręcz niechęć zrozumienia intencji artystki i treści pracy.

- Gdyby wszyscy urażeni tą instalacją spojrzeli na opis biblijny krzyżowania Chrystusa, na pewno zauważyliby, że jednym z momentów jego upokorzenia było odarcie go z szat - mówi szefowa "Łaźni". - Obnażenie Chrystusa, tak jak go realistycznie przedstawiła artystka, staje sią bardzo mocnym - wręcz rażąco mocnym - symbolem, metaforą bezbronności, upokorzenia, samotności...

Małgorzata Lisiewicz uważa, że radykalizm ekspresji, na który nie zawsze jesteśmy przygotowani, jest cechą zaangażowanej sztuki. Podaje przykład: jedno z najwybitniejszych dzieł w historii sztuki, "Ekstaza św. Teresy" Berninego - barokowej rzeźby o jawnie erotycznym wydźwięku. - To przecież wyraz głębokiego zaangażowania religijnego.

Prof. Klaman podaje inny przykład: Andreasa Serano i jego fotografii przedstawiającej krucyfiks zanurzony w moczu. - Za oceanem dzieło wywołało głośne awantury. Interweniował nawet ówczesny burmistrz Nowego Jorku, Rudolf Guliani, ale nic nie wskórał. Nie słyszałem, by Serano wytoczono jakiś proces, a przecież wystawa objechała niemal cały świat.

Autor: Dariusz Janowski [Głos Wybrzeża]

opinie - liczba opinii: 10

Obciąć jej cycki!!
Nie wiem jaką wartość artystyczną mają przedstawiać jaja powieszone na krzyżu. Ta miernota Zrobila to wylacznie dla zdobycia rozgłosu. Proponuje obciac jej cycki i powiesic na stoczniowej bramie. To bedzie dopiero arcydzieło!!
Autor: tomala 2002-03-27 23:21

a może z gwiazdą dawida
A może pani Nieznalska by tak poeksperymentowała z gwiazdą dawida, uważam, że kutas na żydowskim symbolu wyglądałby dużo lepiej. No cóż, jednak w tym przypadku światowe żydostwo obwieściło by światu jakie to mamy antysemickie społeczeństwo.
Autor: adept 2002-03-27 23:26

Niektorzy
wielcy artysci czekaja cale zycie az ich dziela zostana docenione, niektorych docenia sie po smierci. Nasza "artystka" postanowila zaistniec b.szybko. Obrazic, zaszokowac i zostac pokazanym w TV - to dla niej sposob na sukces. Ciekawe czy nasza "artystka" uwaza jeszcze, ze ma jakis talent? Bo ja uwazam, ze poszla na obrzydliwe skroty i powinna sie wstydzic, a wmawianie ludziom, ze to jakas metafora to po prostu bezczelnosc. Niektorym udaje sie uzywac w kontakcie z odbiorca znacznie bardziej wyrafinowanych metafor.
Autor: Krzy$iek 2002-03-28 08:16

do pani Nieznalskiej
Jestem zdziwiony pani zdziwieniem na reakcję społeczeństwa i prokutatury. Nazywanie przez panią jej pracy wypowiedzią artystyczną jest dużym nieporozumieniem i nadużyciem. Można to okreslić jednym słowem - skandal. W każdym razie osiągnęła pani swój cel - rozgłos. Tylko czy wart był on tej ceny? Dołączyła pani do grona (nielicznego przecież) tych "twórców", którzy nie mogąc dotrzymać konkurencji artystycznej, idą na skróty. Z pewnoscią ten pomysł był mniej wyczerpujący i pracochłonny, jak np. obieranie ziemniaków w Zachęcie. Ot taka sobie, swego rodzaju, lepperiada w sztuce. Nie życzę pani powodzenia. Mała litera "p" przy słowie "pani" jest zamierzona.
Autor: Janusz D. jan.dul@wp.pl 2002-03-28 09:09

Do dzieła !!!
Instalatorka Nieznalska pokazała, że każdy moze zostać artysta. Proponuję konkurs na instalację z fotografią lub innym wizerunkiem Pani Artystki pod tytułem "Sztuka Nieznalska Niesłusznie Molestowana w Różnych Pozycjach". Na początek kategorie - hardcore, cumshots i pissing. Mamy do dyspozycji internet - wystawa może przelecieć glob trzy razy. W tym raz od tyłu.
Autor: s-mm 2002-03-28 10:40

DO S-MM
Zadziwia mnie twoja znajomośc najróżniejszych fachowych określeń (``hardcore,cumshots i pissing``)- chyba sam w wolne chwile spędzasz na oglądaniu tego typu obrazków. Wydaje mi się, że zamieszczając tutaj swoją negatywną opinię dajesz dowód ogromnej, własnej obłudy. Rozumiem oczywiście, że oglądaniem nie wyrządzasz nikomu szkody, ale w tym samym miejscu stając w obronie uczuć religijnych i moralności.... sam rozumiesz, twoja opinia nie jest zbyt przekonująca.
Powodzenia
Autor: Limal 2002-03-28 12:26

Skąd ten pomysł
że bronię uczuć religijnych czy moralnosci? Nie napisałem o tym ani słowa! W mojej otwarcie parszywej duszyczce nie ma miejsca na obłudę. Pełna jest politowania dla tych, którzy sprawę traktują poważnie. Nie jestem obrażony, tylko zniesmaczony próbą przedstawiania nieudolnej pornografii za sztukę. Doceniam natomiast jednoznaczne (i tym sensie uczciwe) okreslenia. Dlatego je przytoczyłem
Autor: S-mm 2002-03-28 15:21

Metafora bezbronnosci, samotnosci, upokozenia?...
oczywiscie - tylko kto kogo upokozyl tutaj? Obrazila uczucia zwyklych ludzi - ukazujac powszechnie szanowany sybol religijny w polaczeniu z czescia ciala ktore normalnie przykrywamy - to jest szokujace. Niezdrowo szokujace. Narazila ludzi na wstrzas, ktory nic pozytywnego nie wniosl! Chciala pokazac cos co sama sobie wydumala chora wyobraznia i jeszcze wmawia ludziom ze to sztuka! Jakie to zalosne. Profesor jej broni - bo pewnie pod jego patronatem sie rozwijala - szkoda bylo pieniedzy na jej ksztalcenie. Znana piosenkarka O'Conor za publiczne podarcie zdjecia z Papiezem zostala na wiele lat wyizolowana ze srodowiska artystycznego - dopoki nie zrozumiala ze nie wolno obrazac bezkarnie... A ta pseudo-artystka z ASP chciala byc lepsza? Mysle ze cala jej rodzina wstydzi sie za nia... A co do Andreasa Serano i jego wystawy w Nowym Yorku - po cichu ja zamknieto i nieprawda ze wyjechala gdziekolwiek w swiat - pan prof. Klaman ma zle informacje, ciekawe skad je wzial?...
Autor: Renata z New Jersey 2002-03-28 20:38

pani Nieznalaska
ma rozpoznany juz przez Froyda "kompleks fallusa" Tak więc jej tzw sztuke należy zwyczajnie olewać. Kto pamieta jak podobny artysta oddał kał na własnym wernisażu. Bodajże w Radomiu. Pani Nieznalska nie jest jednak tak awangardowa jak jej kolega po fachu. Nie oddała moczu publicznie:))) Jedno małe pytanie: kto finansuje tego typu "Łaźnię"? Prof. Klaman też by wyglądał ciekawie zanurzony w gównie. I tez bym nie protestował. Póki co morda w "klaman" panie przystojny.
Autor: gallux 2002-03-28 21:13

Zbyt wielkim...
uproszczeniem jest nazywanie sztuką wszystkiego co wychodzi z rąk człowieka z dyplomem ASP. Gdyby to co zrobiła p.Nieznalska było tworem nie artysty a zwykłego przechodnia, czy wówczas p.Klaman również bronił by tego "dzieła" z jednakowym zaangażowaniem , chyba jednak nie. Każda metafora ma swoje granice po przekroczeniu których staje się zwykłym chamstwem.
Autor: hmarek 2002-03-29 09:15


Liga Polskich Rodzin obrażona (22 Stycznia 2002)
Posłowie Ligi Polskich Rodzin poczuli się obrażeni pracami Doroty Nieznalskiej (nagrodzonej przez prezydenta Gdańska nagrodą dla młodych twórców i naukowców w roku 2000) wystawionymi w gdańskiej "Wyspie" i złożyli doniesienie o popełnieniu przestępstwa.
Posłowie LPR odwiedzili wczoraj Gdańsk. Chcieli wejść na nieczynną od niedzieli wystawę. Posłowie po publikacjach prasowych opisujących jedną z prac - krzyż z fotografią genitaliów złożyli doniesienie o popełnieniu przestępstwa do warszawskiej prokuratury.
- Nie widziałam wystawy, ale z relacji wiem, co na niej było. Do krzyża, gdzie umarł Chrystus przypięto zdjęcie z męskimi genitaliami. Doszło do zbeszczeszczenia krzyża, a my jako Polacy i katolicy nie możemy na to pozwolić - powiedziała "Głosowi" Gertruda Szumska, posłanka LPR.
Krzyż jest tłem filmu przedstawiającego twarz zmęczonego kulturysty.
- Moja praca ma przypomnieć, że Chrystus był ukrzyżowany nago, a obnażenie miało służyć upokorzeniu go - stwierdziła Dorota Nieznalska.
Zapewniła, że nie chciała nikogo obrażać.
- Do galerii przyszła grupa oszołomów, jeden z nich groził artystce - powiedział "Głosowi" profesor ASP Grzegorz Klaman, kurator wystawy. - Byli agresywni i aroganccy. Chcieli sobie zrobić tanio reklamę polityczną, kosztem swobody artystycznej wypowiedzi.
Autor: kfk

opinie - liczba opinii: 118
warto podkreślić....
że "Posłowie LPR [...] Chcieli wejść na nieczynną od niedzieli wystawę" . dokończę: NIE WESZLI, co nie przeszkodziło im narobić szumu. co będzie następne? skrzyżowania?
Autor: TJ 2002-01-21 23:47

Trafił swój na swego :-)
Zgadzam się z opinią pana kuratora wystawy na temat bojówki LPR, ale Pani Artystka dobrze wiedziała, co robi wystawiając swoje 'dzieło'. W zasadzie z tego 'wydarzenia' korzystają obie strony konfliktu (bo artystka przestaje byc nieznana, a LPR zbiera punkty jako partia 'prawdziwych Polaków-Katolików' etc.) , i w sumie dziennikarze mogliby dać sobie na luz z takimi sensacjami :-)
Autor: DAreck 2002-01-21 23:48

Zgadzam się " Reklama dźwignią handlu".
Autor: A 2002-01-22 08:01

Młodzież Wszechpolska z LPR
Cel akcji udał się galeria Wyspa została zamknięta. Po tym jak poinformowałem prasę TV i radio że za godzine bedzie akcja przeciwko brukaniu krzyża, "artystka" go zdjęła (chyba dostała cynk). Ale i tak tam wpadliśmy. Medialnie było nieźle TVN, TVP wszystkie gdanskie redakcje prasowe i radiowe. W czasie gdy posłowie Strak i Szumska udzielali wywiadu odnaleźliśmy krzyż i zaczeliśmy odlejać papier w który był zawinęty.I nagle pojawiła się jakaś brzydka pryszczata panna, która zaczęła na nas drzeć morde. Jak się okazało była to autorka wystawy Dorota Nieznalska (cóz za nazwisko...), która po kilku naszych tekstach ...popłakała się. O akcji mówiono w Radio Maryja także o MW!), Radio Gdańsk ,Puls ,Trefl, ma być na ten temat czat na Wybiórczej. Udziliłem wywiadu TVP Gdańsk (zobaczymy czy puszczą). Medialnie nieźle ale było by lepiej jakbyśmy tą wystawę zdemolowali...no ale nie było czego. GS
Autor: sielek sielek1@wp.pl 2002-01-22 09:15

'Młodzież Wszechpolska' to takie współczesne Hitler Jugend?
2002-01-22 09:33

jeżeli powyższa wypowiedź Sielka
nie jest prowokacją to należałoby młodych z LPR sprać, wypuścić, sprać, wypuścić, jeszcze raz sprać i odwieźć do szpitala. Czynność w okresie 2-miesięcznym powtórzyć aż do osiągnięcia pożądanego rezulatatu. Krótko - uderzyło do głowy.
Autor: Kauczuk 2002-01-22 11:20

Kiepska plastyczka tanim kosztem robi sobie reklamę.
Łatwo jest wywołać skandal i tym sposobem wyrobić sobie nazwisko, trudniej wywołać zachwyt u odbiorców dziełem sztuki, które się stworzyło. Marny artysta chwyci się każdego sposobu , aby zaistnieć . To już było wiele razy przerabiane, a nazwiska dawnych skandalistów zostały zapomniane. Dziwi mnie to, że z uporem godnym lepszej sprawy obraża się uczucia religijne katokików, dla których święty krzyż jest podstawowym symbolem religijnym. Tolerancja katolików też może zachwycać. Starają się w cywilizowany, prawny sposób zamknąć wystawę. Przypominam,że Salman Rushdi, autor ksiażki obrażającej uczucia muzułmanów już kilkanaście lat się ukrywa i skończyła się jego kariera pisarska. Boi się wysunąć nos ze swojej kryjówki. Gdyby w podobny sposób potraktować symbole religii judaistycznej powstałby szum w mediach na całym świecie i winny całego zamieszania szybko by umilkł i przeprosił wszystkich Żydów.
Autor: Janusz 2002-01-22 12:10

Sielek
Rozpieprzymy każdą podobną wystawę w Trójmieście ...a każdego artystę powiesimy...Zajrzyjcie na naszą stronę www.mwpomorze.w.pl...A sprac nas nie jest tak łatwo
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-22 12:13

mlodziezowka LPR
to faktycznie Hitler Jugend. Wystarczy popatrzec, jak ida w czasie roznych akcji ubrani w "bruntane" koszule, czarne krawaty. Brakuje tylko krotkich spodni na szelkach i bialych podkolanowek. Geby pelne slow "ojczyzna", "Polska", tylko w dzialaniu nienawisc do wszystkich, ktorzy mysla inaczej niz oni.
2002-01-22 12:36

Pomysł dla Sielka
Sielek! Pomyśl tylko co by było jakbyście puścili z dymem schronisko dla bezdomnych, konsulat niemiecki w Gdańsku a może... o tak! meczet w Oliwie. Stary!!! Wywiady, autografy, wizyty w zakładach pracy! Zaproszenia od Żyrinowskiego, Haidera, Le Pena. świetlana przyszłość dla wszystkich młodych wszechpolaków! A 10 kwietnia byście tylko zarządali zmiany nazwy Alei Zwycięstwa na Adolf Hitler strasse, o przepraszam... Zygmunt Wrzodak Strasse....
Autor: Ulenspiegel 2002-01-22 12:52

...a każdego artystę powiesimy...
... od razu widac ze KATOLIK.....
domyslam sie ze to slowa samego wiceprezesa MW kol. Grzegorza Sielatyckiego (21 lat , Gdańsk , student prawa UG) - dane wziete z polecanej strony MW.
No chyba ze sie ktos pod biedaczka podszywa.....8)))
Tu przypomina mi sie tekst ze Shrek'a: "KROWY DOIC !!!!!!"
Autor: void 2002-01-22 13:26

A kto im tam kazal wchodzic? Dlaczego do burdeli nie chodza, moze na nie taz warto doniesc?
2002-01-22 14:40

void: jeśli jesteśmy w temacie Shreka..
... to (parafrazując kwestię lorda Farquada) chłopaczki z MW przed każdą akcją mówią do lustra: "Lustereczko, powiedz przecie, no czyż nie jesteśmy najzacniejszą młodzieżą na świecie?" :-))
Autor: DAreck 2002-01-22 14:51

DAreck: doniesmy jeszcze....
...ze Zwirek kreci z Muchomorkiem !!! Chlopcy powinni sie zainteresowac.... 8))))
Autor: void 2002-01-22 15:22

Do Szanownego Pana Sielka
otoz Panie Sielek zajzalem na owa strone, o dziwo nawet szybko sie zaladowala.
I top jest Panie Sielek tak: sprac by Was Panie Sielek nalezalo, co tez po powrocie (nierychlym) na Ojczyzny lono postaram sie uczynic. Tylko Panie Sielek - co by mi to umozliwic ja bardzo prosze udostepnic na stronie swoje zdjecie z wyraznym podpisem. Widzi Pan Panie Sielek, trudno mi troche bedzie lac wszystkich narodowcow jak leci - czesc to jedynie bogu ducha winni glupcy. A dopoki siedze w Londynie... ja Pana bardzo prsze Panie Sielek.... trzymaj Pan lapy z dala od mojego kochanego miasta... i zabierz Pan ze soba te swoja Polske jak najdalej. pa pa
Autor: grisza www.infiltruj.prv.pl 2002-01-22 16:03

reklama dźwignią handlu
Reklama, jak się okazuje, działa na różne sposoby. Oglądalność Młodzieży Wszechpolskiej gwałtownie skoczy w górę. Też zajrzałem. Młodzież Wszechpolska traktuje zdaje się język polski jako narzędzie, którego używać należy rzadziej, niż pały. Statut: "Teren działalności Młodzieży Wszechpolskiej jest Rzeczpospolita Polska". W adresach oddziałów figuruje, nie wiedzieć czemu,"Wejcherowo". Słyszałem kiedyś, że studia filologiczne (polonistyka) dają m.in. odporność na totalitaryzm. Co uważam za udowodnione empirycznie. Statutu ani stronki nie sprawdzał żaden polonista.
Autor: mac 2002-01-22 16:16

Jedno jest pewne - nagiego ch..a na gwiezdzie dawida nie odwazylaby sie powiesic
Po prostu Zydzi wiedza dobrze jak sie bronic. Podnioslby sie wrzask od 3 miasta az do NYC. Niestey tak juz u nas jest jest, ze brukanie symboli chrzescijanskich uchodzi za "wolnosc wypowiedzi" a brukanie symboli zydowskich jest "antysemityzmem" :(((
2002-01-22 16:20

Młodzież Wszechpolska to nie Hitlerjugend
Porównywanie nas do Hitlerjugend jest głupotą i historycznym nieuctwem...Narodowcy zawsze walczyli z nazistami i komunistami. Teraz mamy nowy totalitaryzm czyli liberalizm.Jeśli oglądaliście TV Gdańsk sam autroka wystawy stwierdziła , że jeszcze raz by tego nie zrobiła . Cieszę się więć że nasza akcja odniosła skutek
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-22 16:41

Młodzież Wszechpolska w Klewkach..
Ten nasz Sielek to drugi Bogdan Gasiński prawie. Postać równie romantyczna, sielankowa można by rzec. Słuchaj no prawiczku, ...eeee przepraszam prawniczku: czy twój atak na zdjęcie męskich genitaliów nie ma podłoża psychologicznego? Może bardzo chciałbyś coś takiego mieć?
Autor: Ulenspiegel ulenspiegel@poczta.onet.pl 2002-01-22 16:47

Ulenspiegel - pieprzysz trzy po trzy
a mozemy do ciebie przykleic zdjecie męskiego przyrodzenia i wypuścić cię na Długą - bedziesz się czuł obrażony czy nie?
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-22 17:06

gratulacje dla Gdańskiej MW
Bardzo chciałbym pogratulować kolegom z Gdańska za sprawnie przeprowadzoną akcję. Nie damy profanować naszych najświętszych symboli!
Koledzy przyrównujący nas do HitlerJugend pewnie uczyli się historii z Moczarowskich podręczników. Jeszcze chwila a zaczną nas wyzywać od "zaplutych karłów reakcji" :-)
Ale cóż - takie jest już życie porządnych ludzi - nikt nam róż nie będzie słał pod stopy... Wracając do pani Nieznalskiej to myślę, że wróci ten piękny obyczaj golenia głów takim zdzirom. Z Narodowym Pozdrowieniem
Autor: Franco - Krakowska MW andrzejs@z.pl 2002-01-22 17:20

gratuluje
Nie można pozostawać obojętnym na takie wynaturzenie.To jest obraza sztki, a o tej galerii wypowiadal sie takze nieprzychylnie rektor ASP, ale jak sie domyslam on jest jednym z tych nie znajacych sie na sztuce dewiantów. Pozdrowienia dla ludzi którym jeszcze chce sie cos poza pustym krytykowaniem.
Autor: Marek-MW Zielona Gora mwzielona@wp.pl 2002-01-22 18:00

Fundamentalizm katolickich mudżachedinów !
Autor: DOO 2002-01-22 18:08

Ani nazista ani komunista
Gratulacje za udaną akcję . Cel osiągnięty - pseudoartystka poznała swoje miejsce w szeregu .
"Katolicyzm nie jest dodatkiem do polskości , zabarwieniem jej na pewien sposób , lecz stanowi jej istotę" R.Dmowski
Autor: Wszechpolak - MW Białystok mw.bialystok@wp.pl 2002-01-22 19:03

Tak sobie myślę..
Nazwać Sielka idiotą to nie obelga, tylko diagnoza. Gdyby głupota umiała fruwać, to jego i jemu podobnych koleżków z MW trzeba by karmić z procy.
Autor: AT 2002-01-22 19:07

MW - tak, to takie Hitlerjugend
Mieszanka frustratów, studentów pretendujących do miana inteligencji, zadymiarzy którzy kulturę osobistą demonstrują w ten sposób, że wolą swoje zadymy organizować raczej w galerii niż na meczu piłki nożnej.
A LPR to coś w rodzaju siły przewodniej rodzimej dewocji. Tyle ma toto z katolicyzmem wspólnego co wojny krzyżowe z miłością bliźniego.
Autor: Pirat 2002-01-22 19:14

MW a LPR
Acha. A skoro już ktoś napisał o MW i LPR w jednym kawałku. Zadziwiające, że katolicy z LPR nie stronią od bojówek z organizacji mocno sympatyzującej ze schizmatykami spod sztandaru Bractwa św. Piusa X. Jak na mój gust trochę się to ze sobą gryzie.
Autor: Anka 2002-01-22 19:19

Franco mylisz się.
Gratulować możesz akcji a nie "za akcję". Ale mniejsza o to. Nie rozumiem, jak można gratulować czegoś co jest objawem "alternatywnej inteligencji.
Autor: Korektor 2002-01-22 19:22

Do Anki
Na jakiej podstawie mówisz że MW sympatyzuje z Bractwem św.Piusa X?
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-22 19:43

NARESZCIE KTOŚ ROBI PORZĄDEK Z PSEŁDO SZTUKĄ
NARESZCIE KTOŚ ROBI PORZĄDEK Z PSEŁDO SZTUKĄ
Autor: TOMEK ź. 2002-01-22 19:55

Sielek, tak się składa
że utrzymuję znajomości z ludźmi o różnych poglądach, nawet takich, których sama nie podzielam. Są wśród nich zdecydowani sympatycy Bractwa. Już wiele razy słyszałam z ich ust opinię, że MW bardzo sobie cenią za otwartość na "ducha tradycji" i cytuję "wspólnotę interesów w przebudowie oblicza polskiego katolicyzmu".
Nie zacytuję Ci całej rozmowy ale wynikało z niej jednoznacznie, że spora część "kadrowych" członków MW przedkłada uczestnictwo we "Mszy Wszechczasów" nad (cytat dosłowny) "modernistyczną szopką".
Autor: Anka 2002-01-22 20:03

Tomek, musisz jeszcze popracować
nie wiem, co to jest "psełdo" sztuka. Może miałeś na myśli "pseudo" sztukę. Ale nawe jeśli tak, znam prostszy sposób. Pseudosztuki się nie ogląda, nie chodzi się na wystawy, nie podziwia się jej. Można napisać zjadliwą krytykę z którą ktoś się zgodzi a ktoś inny nie. Nie trzeba sięgać po przemoc i chamstwo. Bo w takim zestawieniu sztuka, nawet "pseudo" i tak plasuje się bliżej KULTURY.
Autor: Anka 2002-01-22 20:07

Oj Grzesiu, Grzesiu
Tu się chyba rektora nie boisz...
Autor: student prawa 2002-01-22 20:15

W OBRONIE GODNOSCI WIARY
Jestem bardzo zadowolony z zachowania poslow LPR i MW! Zareagowali tak jak powinni zareagowac (choc co prawda lepiej by bylo gdyby wystawe zdemolowali).
Autor: Paweł katolicyzm@interia.pl 2002-01-22 20:29

Boję się
Na internecie to się boję tylko wirusów:)...Nie wiem o co chodzi wam z tą przemocą bo wobec Nieznalskiej jej nie użyliśmy...I jeszcze nie widziała co to prawdziwa bojówka...i nie zobaczy , bo powiedziała że więcej tego nie zrobi:)...A najbardziej to się Boga boję.
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-22 20:31

Fakt to nie pseudosztuka...
to antysztuka czyli coś co ze sztuką nic wspólnego nie ma, jest jej przeciwieństwem.
Autor: Wojtek 2002-01-22 20:34

o MW
jakie hitlerjugend -tylko bez komplementów dla tych przygłupów. To stado baranów. HJ było świetnie zorganizowane zdyscyplinowane, porządek i ład a oni to grupa frustratów i frajerów. Nudzi im się więc się wygłupiają w politykę
Autor: Zbyszek zbyszekn@wp.pl 2002-01-22 20:35

Sielku, skomentuj to proszę:
2002-01-22 20:49

...
"piękny obyczaj golenia głów takim zdzirom."
"...a każdego artystę powiesimy..."
oraz:
"A najbardziej to się Boga boję."
Nie uważasz, że to jest jakiś przejaw skrajnej hipokryzji?
Autor: DAreck 2002-01-22 20:53

św.Inkwizycja i AK się kłania
MW czerpie z dobrych tradycji Armii Krajowej (vide prostytutki) i źw. Inkwizycji choć ja bym ją spalił a nie powiesił
Autor: Ziemowit - MW Słupsk 2002-01-22 20:57

Podobno...
...pan Sielatycki jest asytentem posłanki LPR .przynajmniej tak wynika ze strony www.mwpomorze.w.pl
Autor: md 2002-01-22 21:03

Brawo Sielek i LPR!!!
MW jest organizacja ktora obchodzi w tym roku 80-lecie swojego istnienia. Zawsze skupiala w swoich szeregach szczerych i oddanych Polsce ludzi. Walczyla z wszystkimi okupantami i zawsze bronila wiary, godnosci i honoru Polakow. Jej prezesem honorowym byl sam Roman Dmowski. I jako jedna z nielicznych taka pozostala do dzis dnia. Wiec wszyscy, ktorzy opluwacie MW nie mozecie czuc sie Polakami wiec atakujecie LPR i Mlodziez. Oddajcie sie wiec na leczenie do Tworek, albo na Srebrzysko (bedziecie mieli blizej), a potem na przyspieszony kurs historii. Wy pseudoeuropejczycy nie dorastacie nawet do piet Sielkowi i reszcie chlopakow z MW z calej Polski. Jakze mi was szkoda. Pozdrowienia dla wszystkich Wszechpolakow i sympatykow LPR! Brawo Sielek, tak trzymac! Jutro jest nasze!
Autor: Legionist nieznany 2002-01-22 21:21

komentarz
Pozwól DAreck że ja to skomentuję:
> "piękny obyczaj golenia głów takim zdzirom." - to bardzo piękny zwyczaj praktykowany przed II W.ś. oraz w jej trakcie, stosowany względem panien zachowujących się nagannie
"...a każdego artystę powiesimy..." - myslę że to byłaby zbyt surowa i niesprawiedliwa kara, kolegę pewnie poniosły nerwy - ale miał prawo do tego, w końcu zbrukany został symbol męki Chrystusa i naszego zbawienia
>oraz:
>"A najbardziej to się Boga boję." - to chyba nie wymaga komentarza
>Nie uważasz, że to jest jakiś przejaw skrajnej hipokryzji?
>Autor: DAreck

Nie widzę nigdzie tu hipokryzji - a Ty?
Przypomnę że słowo hipokryzja oznacza dwulicowość, obłudę...
Christus Rex!
Autor: Franco - Krakowska MW andrzejs@z.pl 2002-01-22 22:38

Młodzieży Wsiechpolska!
Polska język - trudna język ! Może, zamiast się przebierać za działaczy, warto iść do szkoły i uczyć się ojczystego języka, uczciwie pracować. Zwłaszcza, gdy jest się "na internecie" albo w "Wejcherowie". ó8, pkt.1, lit.d Statutu mówi o "obowiązku solidnego występowania na zewnątrz". A czyż członek to nie brzmi dumnie?
Popieram ó4, pkt.1, lit.d Statutu - "kierujcie członki do pracy (we wszystkich dziedzinach)". Pozdrowienia dla działaczy we wszystkich dziedzinach, występujących solidnie na zewnątrz!
Autor: Litwin (też Polak) 2002-01-22 22:50

Nieładnie
O Młodzieży, dlaczego, żeby choć przez chwile zaistnieć musicie wycierać sobie gęby Męką Chrystusa?
Najwyraźniej nie stać Was na nic więcej. To, że proponujecie zdemolowanie wystawy zrównuje Wasze myślenie i zachowanie do myślenia pospolitych "dresiarzy" i "szalikowców" - tyle tylko, żeście się poprzebierali. Mi, jako Polakowi wstyd jest czytać Wasze wypowiedzi. Myśląc o Was zaczynam nabierać przekonania, że wszystkie łagry gdzieś tam na Syberii warto będzie odbudować. Dla kogo? Dla Was oczywiście. Poczuliście trochę wolności? Jak Was tam wywiozą i będziecie musieli trochę ciężko popracować, to od razu odechce się Wam demolowania cudzej pracy i cudzego wysiłku (i mam tu na myśli nie tylko prace kontrowersyjnej autorki, ale również pracę i własność właścicieli wystawy).
Tak więc do roboty lub do nauki "bojówkarze", bo już zupełnie w głowach się Wam poprzewracało.
Autor: Maciek 2002-01-22 22:54

Franco - Krakowska MW..
Jakoś nie przypominam sobie, żeby Chrystus (na którego tak chętnie się powołujecie) wieszał kogokolwiek, golił głowy, palił na stosie, itd. Wręcz przeciwnie - był uosobieniem miłosierdzia. Więc dla mnie każde działanie typu 'inkwizycyjnego' (czyli np. mordowanie w imię Boga) jest obłudne... nie wiem dlaczego niektórym trzeba tłumaczyć takie podstawowe rzeczy? Ja wiem, że niektórym ludziom do życia potrzebna jest rozróba, tylko po co wciągać w to religię? Nie lepiej iść na stadion, pobić się kulturalnie z policją, albo zdemolować pociąg? Najgorsze jest jednak to, że niektórzy z Was wierzą, że to Wy macie patent na nieomylność, jesteście Prawdziwymi Polakami i macie prawo narzucać wszystkim wokół swoje poglądy... odrobinę skromności panowie...
Oczywiście, jako przedstawiciel większości zakwalifikowanej przez kol. Legionista na leczenie na Srebrzysku mam prawo się mylić :-)
I jeszcze jedno: czy golenie głowy 'zdzirom' to naprawdę taki piękny zwyczaj? No... chyba, że kogoś taki widok jakoś szczególnie pobudza... :-)))
Autor: DAreck 2002-01-22 23:13

Znieważone wartości
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem występowanie przeciwko kontrowersjom nie jest oznaką słabości wiary. Jeśli mam wiarę, jaka by ona nie była, to nie ulegnę zgorszeniu oglądając albo słuchając kogoś, kto na moją wiarę patrzy z dystansu, z niedowierzaniem, może nawet z pogardą (czego akurat w tym konkretnym przypadku raczej się nie dopatruję). Wierzę, więc nie boję się dialogu, rozmowy, wymiany zdań - nazwijcie to jak chcecie. Wierzę, ale nie jestem ślepy. Widzę, że są ludzie myślący, czujący i wierzący inaczej niż ja. I stać mnie na to, żeby ich szanować a nie uciszać przemocą.
Autor: wierzący umiarkowanie 2002-01-22 23:27

Narodowe Odrodzenie Polski
ZAPRASZAMY NA www.atomnet.pl/~nop
Autor: Narodowe Odrodzenie Polski strona@ceti.pl 2002-01-22 23:50

do wierzący umiarkowanie
Nikogo przemocą nie uciszaliśmy
Autor: MW Gdańsk 2002-01-22 23:51

Narodowe Odrodzenie Polski
Autor: Narodowe Odrodzenie Polski strona@ceti.pl 2002-01-22 23:53

nieee....
jak oni chcą zdemolować wystawę proponuję w ramaach odwetu zdemolować biuro LPR. co wy na to? jest OK? NIE JEST. zresztą, zwołamy ziomków z paru dzielni, spałuje się młodych z MW dla przykładu... i już będzie lepiej. wrzucić formularz zgłoszeniowy dla chętnych na net? ;) zrobimy małą wprawkę...
Autor: muczaczo 2002-01-23 00:03

Drodzy bracia lewacy
Otóż z wielką radością informuję, że mam zaszczyt należeć do owej "nietolerancyjnej bojówki" i że gdy zdarzy mi się któregoś z państwa spotkać, spiorę ryja na kwaśnie jabłko. Nikt w tym kraju nie będzie bezkarnie profanował Krzyża św., a szczególnie panie pokroju tow. Andy Rottenberg, czyli, nazywając rzecz po imieniu, miesiączkujące wstrętne baby, które nie wiedza za bardzo, czego chcą od życia. Swoboda wypowiedzi artystycznej to zwykła bzdura (a może po prostu kolejny szpetny bękarcik d***kracji)
Wszystkim "dzieciom świata" , obrońcom_praw_zwierząt, lewakom i fanom Britney Spears życzę przejrzenia na oczy. Jeśli ktoś nie potrafi właściwie ocenić tego, co się stało, to świadczy to tylko o jego braku dojrzałosci. Kto jest "dzieckiem swiata", które nie szanuje własnej wiary i własnego narodu, ten jest znikąd. A kto jest znikąd, ten jest nikim.
Pozdrowienia dla Młodzieży Wszechpolskiej z całej Ojczyzny!!!
Autor: Oszołom z Mazur mwostroda@wp.pl 2002-01-23 00:06

Do muczaczo
Czekamy...jak fajnie nawet nie musimy wyruszać na łowy :)
Autor: MW Gdańsk-Sekcja Turystyczna 2002-01-23 00:17

do Dareck-a
Zalecam uważniejsze czytanie Biblii. Gdyby Pan to uczynił to może natrafił by pan na opis rozgonienia przez Jezusa handlujących w świątyni jerozolimskiej.
Ale tak to była z tymi ale-katolikami - traktują bardzo wybiórczo.
Autor: Franco - Krakowska MW 2002-01-23 00:27

Tylko tyle...
Wstyd mi, że tacy ludzie jak Sielak też mają obywatelstwo polskie... Dzięki nim ten kraj nigdy nie będzie normalny!
Autor: Prince Wlat 2002-01-23 00:28

Drodzy bracia lewacy II
Spotkałem się wśród wpisów z oskarżeniem o sprzeczność działania chłopaków z gdańskiej MW z nauką Chrystusa. Otóż chciałbym wspomniec, że sam miłosierny Chrystus chwycił za bat, gdy profanowano swiatynię w Jezrozolimie. I tu się pojawia pytanko do oskarżających nas o nienawiść wierzących "inaczej": Czy Chrystus nienawidził tych, którym spuścił baty?
Autor: Oszołom z Ostródy Mwostroda@wp.pl 2002-01-23 00:29

Franco - sorry za "powielenie" opinii.
Wpisaliśmy się w tym samym momencie, ale ty minimalnie wcześniej:-)
Autor: Oszołom z Ostródy 2002-01-23 00:31

Brawo Franco i MW ostroda!!! Dzieki za wsparcie dla MW Trojmiasto
Autor: Legionist 2002-01-23 00:35

Pewnie juz czytaliście, ale rzecz jest cholernie aktualna
W świetle niedawnych przypadków strzelaniny w szkołach Massachusetts i Kaliforni, jak również ostatnich tragedii w Nowym Jorku, Pensylwanii i Waszyngtonie, zastanówmy się, kiedy się to wszystko zaczęło?
..... kiedy Madeline Murray O'Hare (została zamordowana, niedawno znaleziono jej ciało), złożyła skargę, że nie życzy sobie żadnych modlitw w naszych szkołach, a my powiedzieliśmy - OK.
Następnie, ktoś powiedział, abyśmy lepiej nie czytali w szkołach Pisma świętego, Pisma świętego, która powiada "nie zabijaj", "nie kradnij", "kochaj bliźniego jak siebie samego". I powiedzieliśmy - OK.
Dr. Benjamin Spock powiedział, że nie powinniśmy karać klapsem naszych dzieci, kiedy one zachowują się nieprawidłowo, bo ich małe osobowości mogą być wykrzywione, i możemy naruszyć ich poczucie wartości (syn dr Spocka popełnił samobójstwo). I byliśmy przekonani, że ekspert powinien wiedzieć, co mówi, więc powiedzieliśmy OK, nie będziemy im więcej dawać klapsów.
Potem ktoś powiedział, że nauczyciele i dyrektorzy szkół nie powinni karać naszych dzieci, kiedy się źle zachowują. I władze szkolne powiedziały, że żadnemu nauczycielowi nie wolno dotknąć ucznia, kiedy się źle zachowuje, bo nie chcemy przecież złej opinii o szkole, i oczywiście, nie chcemy być ciągani po sądach. (Istnieje duża różnica pomiędzy karaniem a dotykaniem, biciem, wstrząśnięciem, upokorzeniem, kopaniem, itd.) A my przyjęliśmy ich argumenty.
Następnie ktoś powiedział: - pozwólmy naszym córkom mieć aborcje, kiedy zapragną, i nie muszą one nawet informować o tym rodziców. I powiedzieliśmy - co za wspaniały pomysł!
Potem, jakiś mądry członek rady szkolnej powiedział, że odkąd chłopcy są chłopcami, to tak czy inaczej będą TO robić, dajmy więc naszym synom tyle kondomów, ile potrzebują, aby mieli całą tę radość, której pożądają, a my nie powiemy o tym ich rodzicom, że dostają kondomy w naszych szkołach. I powiedzieliśmy, że jest to następny wspaniały pomysł.
Następnie jakiś wysoki, wybrany przez nas oficjał, powiedział, że nie jest ważne, co robimy prywatnie, jak długo wykonujemy dobrze naszą pracę. I my, zgadzając się z nim, dodaliśmy, że nie jest ważne, co ktokolwiek, włączając w to naszego prezydenta, robi prywatnie, dopóki mamy prace, a ekonomia jest w porządku.
I ktoś powiedział, wydrukujmy kolorowe magazyny ze zdjęciami nagich kobiet, i nazwijmy to zdrową, zrozumiałą pochwałą piękna kobiecego ciała. I powiedzieliśmy, że nie mamy z tym problemu.
I ktoś jeszcze posunął tę pochwałę ciała nieco dalej, i opublikował zdjęcia nagich dzieci, i posunął się jeszcze dalej, czyniąc je dostępnymi w Internecie. A my powiedzieliśmy, że to jego prawo do wolności słowa.
I przemysł rozrywkowy powiedział: - zróbmy telewizyjne programy i filmy promujące profanację, przemoc i nielegalny seks. I stwórzmy muzykę, która zachęca do gwałtów, narkotyków, samobójstw i tematów satanistycznych. I my powiedzieliśmy, że to jest tylko rozrywka, że nie ma szkodliwych efektów, i skoro nikt nie bierze tego na serio, rozwijajmy tę rozrywkę szeroko.
Teraz, pytamy siebie dlaczego nasze dzieci nie mają sumienia, dlaczego nie odróżniają one dobra od zła, i dlaczego nie mają problemów z zabijaniem obcych, kolegów z klasy, i siebie. Proszę, dopisz sobie w tym miejscu więcej
........................................................................
Możliwe, że jeśli pomyślimy o tym wystarczająco długo i intensywnie, wyjaśnimy to sobie. Myślę, że tu pasuje: "Zbieramy to, cośmy zasiali!"
"Dobry Boże, dlaczego nie uratowałeś tej małej dziewczynki w Michigan?"
Z poważaniem, "zaniepokojony uczeń."
I ODPOWIEŹ:
"Drogi 'zaniepokojony uczniu'. Wyrzucono mnie ze szkół."
Z poważaniem, BóG.
śmieszne, jak łatwo jest ludziom obrzucać Boga błotem, i następnie zastanawiać się, że świat zmienia się w piekło..
śmieszne, jak łatwo wierzymy w to, co jest w prasie i telewizji, ale podważamy wszystko, co jest w Piśmie świętym.
śmieszne, jak każdy chce iść do nieba, pod warunkiem, że nie będzie musiał wierzyc, myśleć, mówić czy robić cokolwiek, co nakazuje Biblia. śmieszne, jak ktoś, kto powiada "Ja wierzę w Boga", wciąż idzie za Szatanem, który, nawiasem mówiąc, również "wierzy" w Boga.
śmieszne, jak szybko jesteśmy gotowi oskarżać, ale nie być oskarżanymi.
śmieszne, kiedy możesz wysłać tysiące "kawałów" poprzez e-mail, i one rozprzestrzeniają się jak pożar lasu, ale kiedy zaczniesz słać wiadomości o Bogu, ludzie zastanawiają się dwa razy, zanim podzielą się nimi z innymi.
śmieszne, kiedy niemoralność, brutalność, wulgarność i nieprzyzwoitość latają wolne w cyberprzestrzeni, ale publiczne dyskusje o Bogu są zakazywane w szkołach i miejscach pracy.
śmieszne, kiedy ktoś może być podniosłym, nabożnym chrześcijaninem w niedzielę, i niewidocznym chrześcijaninem przez resztę tygodnia.
Wesoło ci? śmiejesz się?
śmieszne, jak kiedy będziesz chciał wysłać ten post innym, nie wyślesz tego do wielu, ponieważ nie jesteś pewien, w co oni wierzą, lub - co sobie o tobie pomyślą, kiedy im to wyślesz.
śmieszne, jak mogę być bardziej przejęty tym, co inni o mnie pomyślą, niż tym, co pomyśli o mnie Bóg.
Czy myślisz?
Przekaż dalej powyższe przemyślenia jeśli uważasz, że są ważne. Jeśli nie - wyrzuć je. Nikt przecież nie będzie tego wiedział. Na pewno!
Ale jeśli wyrzucisz te myśli, nie siedź i nie narzekaj, w jakim złym stanie jest świat..... Ja wysłałem ten tekst wszystkim na mej liście. Ludzkie serca są dzisiaj bardziej czułe z powodu wydarzeń, które miały miejsce ostatnio w Nowym Jorku, Pensylwanii i Waszyngtonie. Spróbujmy to zmienić.
"Przyjaciele, to cisi aniołowie, którzy pomagają nam stanąć na nogach, kiedy nasze skrzydła maja kłopoty z przypomnieniem sobie, jak się fruwa."
Słyszeliście już to na pewno, ale powtarzajmy to dalej, dobra?
Autor: Oszołom z Ostródy 2002-01-23 00:36

Franko..
To, że rozgonił, to nie oznacza, że zachęcał kogokolwiek zabijania, palenia na stosie itd. Poza tym, nie wiem z jakiej paki członkowie MW uważają, że skoro Chrystus użył bata, to oni też mogą... może uważacie się za nowych Mesjaszy, czy jak? Jeśli jesteście tacy bogobojni, itd. to dlaczego wybieracie sobie do naśladowania jeden epizod z życia Jezusa, a nie zwrócicie uwagi na wszystkie pozostałe?
Poza tym, mówienie z takim zacięciem o 'miesiączkujących babach' sugeruje, że niektórzy mają jakieś problemy ze swoim życiem seksualnym i stąd zapewne bierze się to zacietrzewienie i nienawiść do wszystkich, którzy ośmielą się mieć inne zdanie.. tylko naprawdę szkoda, że to wszystko pod sztandarem wiary, itd...
Autor: DAreck 2002-01-23 00:56

dzieki
takim ludziom jak ci z MW i im podobnym - niedawno dziewczynki pobily swoja rowiesniczke tylko dlatego, ze jest protestantka.
2002-01-23 08:41

LPR-owcy
Rzygać się chce jak się tego słucha (czyta)... Wszystkim tym, którzy głosowali na LPR serdecznie współczuję i zapraszam na Srebrzysko albo do Kocborowa. Będzie wam jak w raju!!!
Autor: Anty-LePeR 2002-01-23 09:49

CO TO JEST
Banda oszolomow. Tyn sielatycki tez nie ma pieknego nazwiska. Mysle ze szczyl ktory ma 21 lat powinien dostac w d... od swoich rodzicow( ktorzy powinni sie wstydzic za to co ( nie kogo0 sprowadzili na swiat). Nie macie co robic to wyruszajcie na wyprawe krzyzowa tylko daleko.
Autor: Kajka 2002-01-23 10:38

Do oszoloma z mazur
Moze miesiaczka u kobiety nie jest czyms przyjemnym ale tak jest. Gdyby tak nie bylo to twoja miesiaczkujaca matka nie zaszla by w ciaze z takim baranem.
Wspulczuje twojej dziewczynie czy zonie biedna kobieta. Masz tyle pogardy dla miej i takie obrzydzenie
Autor: kajka 2002-01-23 10:43

Do siewców tolerancji
Ciekaw jestem sytuacji w której w jakiejkolwiek polskiej galerii pokazano gwiazdę dawida w przytwierzonym do niej męskim przyrodzeniem . Cóż wtedy by się stało ? Ci sami ludzie którzy bronią "wolności artystycznej" zaczeliby nagle krzyczeć o "polskim antysemityzmie wyssanym z mlekiem matki" . Artysta dostalby tak po głowie że musiałby prawdopodobnie wyjechac zkraju żeby cokolwiek gdzieś wystawić . Czy nie jeste to obłudą że w karju gdzie ponad 90% ludzi przyznaje się do wiary chrzescijanskiej obraża się Krzyż a broni innych symboli religijnych ? Prawda jest taka że różnej maści liberałowie i euroentuzjaści już dawno starcili kontakt z rzeczywistością . To co naturalne - obrona własnej tożsamości , rodziny , narodu , ziemi , wiary - staje się czymś dziwnym . Natomiast zboczenia i urojone pomysły stoją na porzadku dziennym
"Młodzież Wszechpolska zamierza dokonać odnowy moralnej i narodowej młodego pokolenia , wypowiadając wojnę doktrynom głoszącym somowolę , liberalizm , tolerancjonizm i relatywizm . Pragniemy wyprzec z życia narodu podłość , fałsz i brud "
3 punkt Deklaracji Ideowej MW
Autor: Wszechpolak - MW Białystok mw.bialystok@wp.pl 2002-01-23 12:20

"Aby lepiej zrozumiec procesy integracyjne dokonywujące się na naszych oczach.." - żyć się odechciewa, polskiego to tych młodych "polaków" nikt nie nauczył... Nawiasem mówiąc to skopiowany cytat z jednego z artykułów z ich stronki. Cóż nie pozostaje nic innego tylko zapłakać nad ubogim życiem intelektualnym "kolegów"....I durnymi pomysłami bo jak wiadomo nic mądrego i konstruktywnego oprócz modlitw nie wykonali ci nasi "wszechpolacy".
Autor: Ignis 2002-01-23 13:25

Ideowi chlopcy...
Myslalem ze era ideowych chlopcow juz minela... 8)
A tak powaznie to mysle ze cele MW maja charakter polityczny. Dlatego potrzebny jest im rozglos medialny. Cala reszta to pozywka. Aby zdobyc wladze musza podwazac to co jest. To mechanizm stary jak swiat. Potem beda robic to samo (jesli nie gorzej, hm.. raczej gorzej). Caly sek w tym by dorwac sie do publicznych pieniedzy i nie ubrudzic sobie raczek uczciwa praca. Zastraszajace jest to ze coraz mlodsze szczyle zarowno z prawa jak i z lewa tak widza swoja przyszlosc. Reszta sie dla nich nie liczy. Chocby po trupach.
Autor: void 2002-01-23 13:29

Pseudochrzescijanie
Z powyzszych wypowiedzi wynika jak jest malo wierzacych ludzi w Polsce. Tylko dziwi fakt, ze w Boze Narodzenie, Wielkanoc i Boze Cialo koscioly pekaja w szwach. Zapelniaja je wtedy tacy pseudochrzescijanie jak Wy. W swieta pedzicie do kosciolka i ladnie sladacie raczki, zeby sasiedzi widzieli, a na codzien popieracie ludzi opluwajacych katolicyzm. Zal mi Was. Wiec mam do Was goraca prosbe - przestancie chodzic w swieta do kosciola. Nie potrzebujemy tu "turystow". Kosciol w naszej Ojczyznie swietnie da sobie rade bez Was. Naprawde! Pan Bóg jest sprawiedliwy i osądzi kiedys kto mial racje sporze o ten krzyz. Pozdrowienia dla MW z calego Kraju!
Autor: Gruby - sympatyk LPR 2002-01-23 14:05

To smutne...
Smutne że taki artykił wzbudza tyle emocji, choć z drugiej strony dobrze, że się ukazał. Dzięki dyskusji widać jakie morze ciemnoty, zaściankowości i ksenofobii otacza nas na codzień. Nie mam wątpliwości że pomysł autorki był co najmniej nie na miejscu, i nie zgodzę się że sztuka wymaga takich zabiegów. Ale reakcja MW jest najlepszym dowodem na to że idee które stworzyły faszyzm są wciąż żywe... Szkoda po prostu słów...
Autor: orso orso80180@poczta.onet.pl 2002-01-23 14:30

Kilka ciepłych słów
Do autora poniższego tekstu
>Moze miesiaczka u kobiety nie jest czyms przyjemnym ale >tak jest. Gdyby tak nie bylo to twoja miesiaczkujaca matka >nie zaszla by w ciaze z takim baranem.
>Wspulczuje twojej dziewczynie czy zonie biedna kobieta. >Masz tyle pogardy dla miej i takie obrzydzenie
NIE CHCE MI SIĘ PROWADZIĆ DYSKUSJI Z TAKIMI IDIOTYZMAMI, WIEC POWIEM TYLKO TYLE: BYŁBYM K**** TWOIM OJCEM, GDYBY MNIE PIES NA KLATCE NIE WYPRZEDZIŁ.
Autor: Oszołom z Ostródy mwostroda@wp.pl 2002-01-23 14:45

od dawien dawna wiadomo, że LPR to mieszanina gówien i śmieci
Szumska ... szumowiina - w sumie jakby podobnie ;-)
Autor: banan 2002-01-23 14:51

Drogi panie void
To, co Pan pisze to zwykły stek bzdur, w każdym razie chciałbym pogratulować zdobycia się na oryginalność i nie-powielania tego (uprawianego przez niektórych uŻYDkownikóe internetu z zamiłowaniem) tolerancyjno-lewacko-antypolskiego bełkotu i gderania o ksenfobii, antysemityźmie et cetera...
Autor: Oszołom z Mazur mwostroda@wp.pl 2002-01-23 14:53

Ty, oszołom
Wiadomo, że młodzież wszechpolska jest otwarta prawdomówna i szczera, ale nie wszystkich interesują Twoje erotyczne porażki.
Autor: krostka 2002-01-23 14:53

a teraz do Pana orso
"morze ciemnoty, zaściankowości i ksenofobii "
ahhhhh... cóż za (socrealistyczne) sformułowanie. Lektura moczarowo-urbanowej radosnej twórczosci robi swoje!
Autor: Oszołom z Mazur mwostroda@wp.pl 2002-01-23 15:01

Oszołom pisze: "DYSKUSJI Z TAKIMI IDIOTYZMAMI, WIEC POWIEM TYLKO TYLE: BYŁBYM K**** TWOIM OJCEM, GDYBY MNIE PIES NA KLATCE NIE WYPRZEDZIŁ"
A my tu próbowaliśmy prowadzić jakąś dyskusję z chłopcami z MW... co za porażka... o czym tu dyskutować... nagle skończyła się obrona Boga, Ojczyzny, itd. i zaczęła ordynarna pyskówka godna rynsztoka i na poziomie 'dyskusji' z WP.. było tak od razu wyjechać, to by nikt się nie bawił w jakiekolwiek polemiki z MW..
Autor: DAreck 2002-01-23 15:37

2002-01-23 15:46 Ale emocje !!
Widze ze liberalne oszolomy przezywaja teraz niezly szok, ze mozna myslec inaczej :)))
Ubocznym, ale pozytywnym skutkiem tej akcji jest fakt, ze ludzie piszacy powyzsze opinie zaczeli kontrolowac poprawnosc swojej polszczyzny - oby tak dalej !!
Pozdrowienia dla chlopakow z Gdanska i MW z calej Polski !
Autor: Krzysiek Bosak - MW Wroclaw Ci co maja znac - znaja... 2002-01-23 15:49

Do Dareck'A
Najpierw doprowadzacie czlowieka do bialej goraczki a pozniej sie dziwicie ze sie zdenerwowal. Takie sa wasze lewackie metody."A my tu próbowaliśmy prowadzić jakąś dyskusję z chłopcami z MW" - ten fragment mnie rozbawil. Bluzganie na MW i LPR nazywasz dykusja? Hmmm ciekawe. Pozdrowienia dla walczacych o Wielka Polske Katolicka z MW i LPR i innych organizacji narodowych. Zwyciestwo jest nasze!
Autor: Legionist 2002-01-23 15:52

do oszoloma
to ty robisz na klatce?????// ciekawe to taki katolicki
2002-01-23 16:33

opinia
Po lekturze tej dyskusji mogę dodać jedno.
Gdy kościoły zapełnione są m.in. takimi ludżmi jak wypowiadający się tutaj ludzie z MW i LRP to cieszę się z faktu iż zwiedzam te przybytki tylko w celach turystycznych a nie z potrzeby wiary.
Autor: ź 2002-01-23 17:26

Oszołom...
Ja w przeciwieństwie do ciebie nie czytałem "dzieł" Moczara ( ty pewnie tak skoro moja wypowiedź tak własnie się ci kojarzy). Chciałbym tylko abyś mnie oświecił co do tego który konkretnie wyraz w mojej wypowiedzi zdaje się ci byc "socrealistyczny" ciemnota, zaściankowość, czy może ksenofobia. Dziwi mnie nieco twoje porównanie (zakładam oczywiście, może błędnie, że znasz sens tych słów) gdyż zawsze mi sie wydawało, że ksenofobia pochodzi z greckiego, zaściankowść kojarzy mi sie z "rzeczpospolitą szlachecką" a ciemnota, no cóż tutaj się poddaję... może to rzeczywiscie socrealizm... mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa...
Autor: orso orso80180@poczta.onet.pl 2002-01-23 17:49

Zakończmy tą dyskusję...
bo do niczego nie prowadzi wszytkich ponoszą nerwy mnie też , ale jakbyści rozmawiali z tą kobietą to i wam by nerwy poszły.Całą sytuacją zajęła się już prokuratura - art.196 KK.Niech oni rozsądzą spór.Z kolei Senat ASP zastanawia się nad wymówieniem darmowej dzierżawy galerii Wyspa.
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-23 17:56

Zakończmy...
To że sprawą zajęła się prokuratura niczego nie rozwiązuje, tak naprawdę to cała ta sprawa to niewiele znaczący incydent w porównaniu z wnioskami wypływającymi z dyskusji która się wywiązała. To co ona ujawniła jest zarazem smutne i przerażające... Ale nic to, a do wszystkich wszchpolskich młodzieńców... nie wiem czy sprawdaliście ostatnio wyniki ankiety na waszej stronie :) Muszę przyznać że zrobiliście sobie wspaniałą reklamę, jeszcze wczoraj liczba ludzi popierających wejście do UE (w/g tejże ankiety) wynosiła 18%, teraz jest blsko 50% :) Rząd powinien sie od was uczyć :)
Autor: orso orso80180@poczta.onet.pl 2002-01-23 18:08

KTORY !
Wkurzacie mnie tymi tekstami hitler jugend ! To Hitler Jugend wzorowalo sie na Mlodzierzy Wszechpolskiej jak juz ! MW jest starsza od HJ o ponad 10 lat ! kretyni pouczcie sie troche a potem gadajcie te swoje bzdety a jak ktos ma problem to z przyjemnoscia umowie sie na solowke (prosby na meila ).
Autor: Niezalezny sypatyk MW zwany PANCERNYM genmaczek@box43.pl 2002-01-23 18:19

do Orso
a co pewnie kasowałeś cały dzień cookies biedaczku:)
Autor: MW Gdynia 2002-01-23 18:49

Tylko nieswiadomi ludzie moga chciec abu nasz Kraj dolaczyl do Unii Europejskiej, pniewaz nie wiedza jakie niesie ona z soba "dobrodziejstwa". Wlasnie w Panoramie na TVP2 mowili, ze UE nie przewiduje zadnych doplat do polskiego rolnictwa az do roku 2006. Poza tym polecam euroentuzjastom ksiazke pana H. Pajaka "A Narod spi".
Autor: Legionist 2002-01-23 19:14

Do ogranów ścigania
Nie ulega wątpliwości, że "dzieło" stworzone przez "artystkę" wypełnia znamiona przestępstwa o którym mowa w art. 196 Kodeksu karnego. Na szczęście w naszym kraju sprawnie działają organy ścigania i wierzę, że w tej sprawie zostanie wszczęte postępowanie przygotowawcze. Jaskrawość tego przypadku jako wypełniającego znamiona wskazanego występku, moim zdaniem, uniemożliwia jakąkolwiek swobodę interpretacyjną, a implikacją tego winno być skazanie "artystki" przez sąd. I wcale nie musi to być górna granica określona w art.196 KK, wystarczy niewielka grzywna.... ważne jest przede wszystkim potępienie sprawczyni tego przestępstwa, by jej podobni "piewcy swobód artystycznych" dwa razy się zastanowili nim zadrwią z ponadtysiącletniej tradycji Chrześcijaństwa w Polsce.
Autor: Defensor Fidei 2002-01-23 19:49

MW?
Nie ma sie co nimi przejmowac, na tego tpy zjawiska najlepiej jest niereagowac. Obawiac sie pozostawienia ich samym sobie tez nie ma sensu bo UOP czuwa :)))
Autor: Andy 2002-01-23 20:02

Każdy faszyzm, nawet katolicki jest tylko smierdzącym gównem, które z czasem usycha, a potem znika.
Autor: Penis 2002-01-23 20:59

Do 'Niezalezny sypatyk MW zwany PANCERNYM '
Biegnij lepiej do książek (polecam słownik ortograficzny) zamiast umawiać się na solówki. No, chyba, że to nowe określenie korepetycji z języka polskiego...
P.S. Cofam, to co powyżej napisałem, jeśli nie miałeś na myśli 'Młodzieży' tylko 'Moździerze'..
Bez kitu, oprócz nielicznych wyjątków, z kol. Sielkiem na czele, większość 'sympatyków', 'wielbicieli', 'stronników' MW to chyba ludzie, którzy nie myślą za dużo, tylko ślepo wierzą w to, co im mówią przełożeni z organizacji i gotowi są zlikwidować każdego, kto nie pasuje do ich 'idealnego świata'. A najbardziej rozwalił mnie 'Oszołom' który najpierw wysyła przydługawy 'pobożny' post jak to ludzie po kolei 'niszczą wartości', a potem opisuje swoje ekscesy na klatce schodowej...
Autor: DAreck 2002-01-23 21:30

Drogi orso...
Nie trzeba czytać komunistycznej twórczości, żeby znać jej, jakże charakterystyczną, bełkotliwą retorykę. A do takiej należą wszelkie sformułowania, które łaskaw byłeś przytoczyć. Grasrtuluję zabranie się za coś pożytecznego, mianowicie bicia się w piersi. Najwyższy czas!
Autor: Oszołom z Ostródy 2002-01-23 21:34

Płkać mi się chce
Czytam te wasze lewackie wypowiedzi i płakać mi się chce. Zatanawiam się skąd to porównanie do Hitler Jugend, bo jak już ktoś napisał to nasza organizacja powstała wcześniej. W tym roku przypada 80 rocznica powstania. Druga sprawa to porównywanie nas do faszystów (pewnie 99% nie rozróżnia nawet kim byli naziści, a kim faszyści). Co ma sprawa ubliżania naszym wartościom religijnym i naszej interwencji do wyzywania nas od faszystów. Faszyści postapili by na pewno nie droga "pokojową", ale użyli by siły. A z lewakami waszego pokroju zrobili by też porządek swoimi sposobami. To tyle. Prosze żebyście nie komentowali mojego wpisu, bo to juz jest dziecinada jak to na zmiane przekomarzaja sie te same osoby. Do usłyszenia o naszych akcjach. Pozdrowienia dla MW z całej Polski!
Autor: Webmaster MW Pomorze webmaster@mwpomorze.prv.pl 2002-01-23 21:34

"Ekscesy na klatce schodowej"
Weź ty się chłopie stuknij w tą głowę, bo płakać się chce, jak się czyta te idiotyzmy. Takie są juz te wasze lewackie metody. Używacie różnych głupich wyzwisk, zamiast dyskutować, a gdy się odpłaci pięknym za nadobne, pojawia się "święte oburzenie" (sformułowanie użyte celowo).
Autor: Oszołom z Ostródy Mwostroda@wp.pl 2002-01-23 21:47

Ekscesów na klatce ciąg dalszy...
Drogi użytkownik Dareck stosuje jeszcze jedną, spotykana wśród lewaków praktykę, mianowiciedzielenie obozu adwersarzy na tych myślących i nie-myślących (czyli wazelinę mającą na celu rozbicie tego obozu). Swioim wazeliniarstwem i tak nic nie osiagniesz, ale cóż, zawsze można spróbowac...
Autor: Oszołom z Ostródy m 2002-01-23 21:51

Drogi Oszołomie, właściwie chciałem już się nie wypowiadać więcej..
... ale na zakończenie prosiłbym o przybliżenie mi znaczenia słowa 'lewak' - bo właściwie nie wiem, czy mam się obrazić, czy nie :-)
Aha, odpowiedź typu 'lewak to taki jak ty, albo tobie podobni' wcale mnie nie usatysfakcjonuje...
Autor: DAreck 2002-01-23 22:17

Juz śpieszę z odpowiedzią
Otóż lewak to takie stworzonko, któremu jakiś niedobry pan z "Wyborczej" tudziez "Trybuny" nakłamał i biedactwo powtarza z lubością kit, który mu wciśnięto. Poza tym na bycie lewakiem składa się pewien zbiór przekonań i zachowań, jak np. zakładanie wyżsości życia trzody chlewnej nad życiem nienarodzonych dzieci, zajmuje się ciągle uszczęśliwianiem wszystkich (według niego) uciśnionych: pedałów, lesbijek, artystów_zdolnych_inaczej et cetera (ba, nawet o między kobietami a mężczyznami stawia front walki) w imię wiecznie żywej idei "walki klas"(i kto tu szerzy nienawść?). A przede wszystkim jego światopogląd cechuje się relatywizmem, czyli brakiem wiary w objektywną prawdę (toteż będzie z uporem maniaka czepiał się adwersarzy, o traktowanie swoich poglądów jako "jedynie słusznych". No i należy wspomnieć o uczeniu katolików katolicyzmu (chociaż samemu niewiele się o nim wie). A więc w wielkim skrócie rzecz się tak przedstawia...
Autor: Oszołom z Ostródy Mwostroda@wp.pl 2002-01-23 22:32

Zupełnie zapomniałem....
wspomnieć o unikaniu "niewygodnych" wątków na rzecz zastępczych (np. wyjaśniania pojęcia "lewak")
Autor: Oszołom z Mazur 2002-01-23 22:34

Pozdrowienia
Pozdrawiam wszystkich czlonkow i sympatykow z MW. Ozorkowska MW jest z Wami. Tak trzymac!
Z narodowymi pozdrowieniami
Autor: mwozorkow mwozorkow@wp.pl 2002-01-23 22:56

zamiast ANF trzeba...
utworzyć Anty MW Front... ale was nakarmili papką, chłopaczki z przedsionka LPR....
Autor: Sosen / NewPort 2002-01-24 00:17

No proszę, dorobilismy się własnego anty-frontu
Autor: Oszołom z Mazur 2002-01-24 00:19

"... artystow_sprawnych_inaczej..."
Jakie to szczescie, ze jednak nie wszytskich takich wytepiono, bo z pewnoscia stracilibysmy (jako ludzkosc) ogromny dorobek kulturalny. Z drugiej strony rozmowcy wypowiadajacy sie w imieniu MW w swoich wypowiedziach za bardzo z tego dorobku nie korzystaja (wykuta obowiazkowo przez wszytskich z MW na blache scena z biblii o wygnaniu przez Jezusa kupcow spelniajaca role "usprawiedliwienia" zdaje sie to potwierdzac. A swoja droga smieszne, ze w jednym momencie 2 rozne osoby przywolaly niesamowicie identyczne argumenty...). Czytaliscie "Umysl zniewolony" Milosza? A moze naszego nobliste uwazacie rowniez za sprawnego_inaczej? Wyciagnijcie wiec wnioski z opisu "delty". I zastanowcie sie czemu tak idiotyczne wydaja sie niektorym wasze skrajne reakcje nawet na takie zlo jakim byl komunizm czy teraz (dla was) demokracja.
Autor: Ania 2002-01-24 02:06

O Miłoszu...
A czy wiesz Aniu , że dla nas osoba popdpisująca podczas II wojny światowej litewską volkslistę i wypierająca się polskości nie jest żadnym autorytetem?Chodzi oczywiście o Miłosza
Autor: Sielek sielek1@wp.pl 2002-01-24 06:51

Do Sosen
ANF to mit tak samo jak AMWF.A członkowie MW mieszkają i w Nowym Porcie i na Brzeźnie a to juz nie jest mit:)
2002-01-24 06:53

Korzenie
Z wypowiedzi PANCERNEGO (pisownia oryginalna):
"To Hitler Jugend wzorowalo sie na Mlodzierzy Wszechpolskiej jak juz ! MW jest starsza od HJ o ponad 10 lat ! "
Ze statutu MW $1 punkt 2:
"Młodzież Wszechpolska nawiązuje do tradycji organizacji o tej samej nazwie działającej w latach 1922-1945. "
Jak widac MW i HJ czerpia z tych samych wzorcow. Nic dziwnego ze trudno o istotne roznice.
Autor: void 2002-01-24 09:32

Milosz itp.
Sielek: dziwie sie, ze skomentowales tylko ostatnie zdanie a nie masz nic do powiedzenia o reszcie. Tak sie sklada, ze przytoczenie milosza bylo tylko przykladem, ktorych mozna mnozyc. Ale jesli juz o niego chodzi to fakt, ze podpisal litewska volksliste (lepioej chyba niz niemiecka) wcale nie zmniejsza w moich oczach jego autorytetu literackiego, bo przeciez nie za to jest ceniony. Natomiast co sie tyczy "wypierania narodowosci" (watpie w te slowa) to gdybym byl niemcem nie mial bym nic przeciwko Albertowi Einsteinowi, ktory tez opuscil ojczyze. A wole jak polski narod reprezentuje za granica jakis ceniony w swiecie polak niz banda oszolomow. Pozdrawiam
Autor: Ania 2002-01-24 10:46

Ty Sosen
moze podasz jakies blizsze namiary na ten wasz Anty MW Front. Chętnie "wysłuchamy" Twojej opinii na nasz temat. Do szybkiego zobaczenia.
Autor: MW Nowy Port 2002-01-24 19:34

Kobieto, co ty opowiadasz
Ten, kto uważa się za "dziecko świata", ten jest znikąd. A kto jest znikad, ten jest nikim. A co się tyczy Einsteina, Niemcy akurat jego ojczyzną nie były, bo był Żydem. Nawet mu proponowano zostanie premierem Izraela (i może szkoda że nie został, bo od r. 1945 izraelski establishment to banda łajdaków).
Autor: Oszołom z Mazur 2002-01-24 21:11

wystawa
sledze dzialalnosc artystyczna doroty nieznalskiej od dawna.
jest to mloda i bardzo utalentowana osoba i jestem pewna ze wystawa ta nie miala na celu promowania swojego nazwiska poniewaz nie musi tego robic.
jest ona znana w srodowisku artystka czesto zapraszana na rozne wystawy w kraju i zagranica. oburza mnie postepowanie poslow z ligii polskich rodzin.
swoim postepowaniem pokazuja nie tylko brak tolerancji i szacunku do swobodnej wypowiedzi ale duze OGRANICZENIE i CIEMNOTE. zastanawia mnie tylko jak ci wszyscy mlodzi artysi maja sie realizowac i rozwijac skoro nie moga sie swobodnie wypowiadac??????????????????
PANI GERTRUDO SKORO PANI NIE BYŁA NA WYSTAWIE TO SKAD PANI WIE ZE TO BYL KRZYZ CHRYSTUSOWY?
JA BYLAM I POWIEM COS PANI TO NIE BYL KRZYZ KATOLICKI WCALE A WCALE A NA PRZYSZLOSC TO PROSZE SIE NIE WYPOWIADAC NA TEMAT WYSTAW KTORYCH PANI NIE WIDZIALA , A MIALA PANI MIESIAC CZASU ZEBY JA ZOBACZYC.

NIECH PANI SIE LEPIEJ ZAJMIE BIEDNYMI A SZTUKE ZOSTAWI W SPOKOJU BO JAK CZYTAM TO BEZ URAZY ALE ZA BARDZO TO SIE PANI NA NIEJ NIE ZNA I NIE ROZUMIE.
Autor: ALLLLY 2002-01-25 11:39

Do oszołoma
Wiec wyrzuć ze swojej głowy wszytsko, co nie zostało wymyślone przez polaka (i to najlepiej wszechpolaka) i zobacz co ci zostanie. Spal Biblie (no chyba, ze uwazasz jak niektororzy sarmaci, ze Jezus mowil po polsku). Zniszcz wszystko, co nie nasze i zobacz jaka pustka cie otoczy. To co wlasnie powiedziales swiadczy o ksenofobii i tego nie zaprzeczysz.
Autor: ania 2002-01-26 15:29

"znikad"
Hej! A skad ty jestes? Moze tez znikad? Moze pochodzisz od malpy? Ahh.. pewnie wymysliles sobie bajke o kreacjonizmie zeby tylko podtrzymac twoja ideologie! Smieszy mnie to. W kazdym razie pozdrawiam z nadzieja, ze kiedys wyewoluujesz w jakies stadium bardziej sapiens.
Autor: WB 2002-01-26 17:15

Droga Aniu
Nie mam takowych planów, ale wydaje mi się, że w Twoim przypadku taka "kwarantanna" dobrze by zrobiła, bo nie potrafisz odróznić tego co dobre od tego co złe (a może po prostu, w imię relatywizmu, taki podział nie ma sensu?) Gdyby nie takie badziewia, sztuka by wiele straciła.... BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
A mnie na widok takiej "sztuki" krew zalewa i szczerze życzę p. Nieznalskiej, żeby ktoś, najlepiej taki prosty chłop[ w gumakach wymioerzył kilkadziesiąt solidnych batów.
Autor: Oszołom z Mazur Mwostroda@wp.pl 2002-01-29 19:53

A co się tyczytowarzysza ewolucjonisty...
Z ludźmi, którzy pochodzą od małpy nie gadam.
Autor: oszołom 2002-01-29 19:54

...SKRÓCONY PRZEGLĄD WYPOWIEDZI...
1). Lustereczko, odpowiedz (przecie) DAreck-owi.
2). Czyżby infiltracja Londynu okazala się być zajęciem bardziej satysfakcjonującym, niż doznania szarej codzienności "ukochanego miasta"?...a`propos : co to za miasto ?
3). Wierzącym umiarkowanie, zaleca się umiarkowanie w wypowiedziach na temat mniej, niż umiarkowanie poznanego przedmiotu...
4). Princessy z polskim obywatelstwem (?) - w(y)lat.
5). ...A na Krostki najlepszy jest płyn do higieny intymnej.. i porażkom koniec...
..... Sielek i reszta "Oszołomstwa"... jestem z Wami.......Ciemnogrodczanin...
Ponadto ... z upierdliwością godną większej sprawy przeglądającym się w lusterkach podczas zamglonej infiltracji Londynu, wierzącym umiarkowanie Princessom z polskim obywatelstwem, z krostkami w miejscach intymnych ..... SZALOM.
Autor: W TEKŚCIE 2002-01-29 21:10

Sztuka
Wiesz co, Oszolomie? To w jaki sposob patrzysz na moja wypowiedz mnie zawiodla... Naprawde nie jestes kims, kto ma cos w tej sprawie do powiedzenia. Ciagle belkoczesz cos o relatywizmie i innych rzeczach, ktore ci chyba wpoili bez zrozumienia, a ktorych to kompletnie nie odnosisz sensownie do wypowiedzi. Wyjasnij mi relatywizm moralny w mojej ostatniej wypowiedzi. Wiem, jak sie chce cos widziec to sie to widzi bez wzgledu czy na prawde jest czy tez nie. Ale wracajac do rozmowy: Wiec np. wspomnianą przeze mnie Bilbie i inne dziela nie tworzone przez polakow uwazasz za "badziewie" (wlasnie o tym mowilam poprzednio)? Nie korzystajac z dorobku kulturalnego (i takze naukowego) europy i swiata zylibysmy teraz gleboko w jaskiniach, kazdy scisjkajac swoja maczuge. No coz.. moze niektorym odpowiada prawo silniejszego. Ale niech ten ktos sie juz przynajmniej nie powoluje na Biblie. Oszolomie, czasami trzeba umiec spojrzec na siebie z innej strony po to aby potrafic sie wlasciwie ocenic, czego zycze i Tobie.
Autor: Ania 2002-01-29 23:15

Ooojj! A jak wy sie dogadujecie na tych waszych schadzkach hujliganskiej mlodziezy?
Autor: nazwany ewolucjonista 2002-01-30 00:29

prosba....
bo tak czytam i czytam i czytam i serce mnie sie kraje.... .
Czy koledzy z MW moga podac mi jakies rozwiazanie mojego problemu? Jest on nastepujacy: mimo ,iz posluguje sie mowa polska i wychowany zostalem w kulturze polskiej nie czuje sie bardziej zwiazany z ciocia klocia spod Zamoscia niz z wujkiem Johnem spod Londynu (a z pewna Kate z Londynu to nawet mocniej); zeby bylo gorzej nie wierze w Boga - jestem agnostykiem; o matko... moj przodek o dzwiecznym nazwisku Mochnacki poslubil kiedys bogata Zydowke (wszystko jasne?); rany julek... moja babcia jest gdanska kaszubka i obraza sie gdy nazwac ja Polka (na szczescie dla mnie Niemka tez jej nie pasuje). No i co ja mam drodzy Panowie zrobic - mimo najszczerszych checi nadal zyje, chodze po tym swiecie, podrozuje, kocham swoje miasto i - o zgrozo - moze sprowadze do niego (przerazajaca) Angielke.
Autor: zatroskany o swoj nieszczesny los, Grisza www.infiltruj.prv.pl 2002-01-30 17:00

i jeszcze jedna....
tym razem do liberalow, zydow, masonow, komuchow i wszelkiej masci lewakow... . Bardzo Was prosze - nauczcie sie stosowac ostracyzm wobec glupoty. Wiem ze to nielatwe (sam ulegam pokusie) ale dyskusja z fanatykiem nie prowadzi do niczego, trzeba takich po prostu izolowac, pozdrawiam z Londka Zdroju
Autor: Grisza www.infiltruj.prv.pl 2002-01-30 17:07

Biedni artyscil
Tak biedni sa teraz artysci???????
Nie wiedza ze istnieje sila wyzsza -Bog widzi wszystko.
Mam material zdjeciowy -spalony autobus(gdy puszczano zle filmy) orzeczenie firmy -sila wyzsza spalila -moj bagaz nie?Fotograf to nie tylko moj zawod -Bog mnie prowadzi i widze tych biednych artystow -i dziekuje Bogu za wiare
Autor: Maria 2002-03-27 22:47

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii


< < < do strony głównej < < <